מאחורי כל גיטריסט יש סיפור
כשאפרים שמיר עלה כילד מסיביר לישראל, הוא ומשפחתו שהו במחנה מעבר בוינה. רצה הגורל וג’ימי הנדריקס בכבודו ובעצמו הופיע בעיר באותו זמן והילד אפרים הלך לראות את ההופעה, הלך והתחשמל. הנדריקס הוציא מהגיטרה צלילים שהילד הקטן לא דמיין שאפשריים, סחוף אותו למערבולת על-חושית שהתנפצה בחזרה למציאות יחד עם הגיטרה האומללה שבסוף ההופעה נכתשה עד דק. את ההשפעה של הנדריקס על אפרים הצעיר אפשר לשמוע בהרבה מהיצירות שלו ומי שממש בעניין יכול לראות אותו מנגן בלוז שמיימי בשבלול.
לפני שאליעד נחום פרץ עם “מתוק כשמר לי” והפך ל”אליעד” הוא היה גיטריסט אולפן, מנגן בהפקות למחייתו כשהגיטרה היא כל מה שהוא יכל לבטא באותו זמן. כיום, אחרי שלושה אלבומים מצליחים, הוא מודה שהסאונד המינימליסטי של הגיטרות, שכבר נהיה מזוהה עם היצירה שלו, מגיע ממקום של לתת “ספייס” לשירה ולמילים. הגיטרה נדחקה קצת הצידה והיא כלי עבודה שמטרתו ללוות את ההרמוניה של השירה.
אתם יכולים לצפות בראיונות עם אפרים, אליעד ועוד אמנים מדהימים בתכנית המעולה של “שיחות בסלון של הזאפה” בהנחיית הגיטריסט המדהים יונתן גלפנד בלינק הזה: http://bit.ly/2MNuLVu
קדימה, תפסו מפרט ותדליקו את המגבר!